Couch Potato

I am a couch potato. I don’t exercise or play any sport…I watch sports! My son plays football, that is American football. I live in Mexico where there is a huge fan base of NFL teams, and a very big student league, so football here is an amateur sport. Sadly, it isn’t televised enough, and as I mentioned before, I am a couch potato; if it isn’t on TV, I won’t watch it.

Of course, living outside the US, what I get a lot of is soccer (called football all over the world). Here’s the thing…I don’t watch soccer. It’s a sport I don’t get and I don’t like. I understand its popularity, and when there are international events I try to keep informed; if I didn’t, my social life would collapse! Every four years I play close attention to the World Cup, and I even host some parties to have people come over and watch games. I will make a confession, I have even watched complete games during previous World Cups.

Recently, though, I started watching some TV ads on ESPN promoting the Rugby World Cup. I figured I would give it a try. I have seen some matches and they have been quite entertaining, even though I understand very little of what’s going on. Watching the opening ceremony, I learned that this sport derived from football (soccer, I mean) in the early 1800s, and that American football developed from rugby. The image that has circled the world is the New Zealand All Blacks, who are the current world champions, chanting their haka before each game. It is really exciting. Something else that is different is that since this is a very demanding sport, physically speaking, teams cannot play every day, so the World Cup lasts over a month even if there are only 20 teams competing. Even though most teams are from countries that are British Commonwealth members, there are teams from Argentina, France, and Uruguay that get to showcase their own styles of rugby. The English-speaking commentators come from different places, and you also get to listen to different accents; this is a little difficult and even confusing, but it is very interesting.

 

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C0lumna de opinión en la que  Raúl Cervantes Desouches, Coordinador Operativo en INTERLINGUA, nos comparte sus reflexiones sobre temas de interés general,  desde una perspectiva que nos acerca a la cultura angloamericana.

La diferencia entre “person” y “people”

Es muy común confundirse al utilizar person/people. En Interlingua Magazine han realizado la siguiente gráfica para ayudarte a usar los términos de forma correcta:

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Difference between FARTHER and FURTHER:

En el video de esta semana el profesor Raúl Cervantes, director operativo en Interlingua, da una clara y concisa explicación para diferenciar el uso correcto de los términos farther y further en el idioma inglés. Esta lección es parte de la serie de videos Pocket Lessons, en los cuales nuestros catedráticos despejan las dudas y confusiones más recurrentes para los estudiantes del idioma inglés.

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Are you in?

En la actualidad es una necesidad para las empresa contar con empleados bilingues para poder mantener contacto con entidades internacionales y atender las necesidades de clientes en el extranjero, como lo señala la revista Expansión. En este artículo menciona que de acuerdo a un análisis realizado por OCCEducación, mientras que el 80% de las vacantes publicadas solicitan un conocimiento avanzado o experto de inglés, solo 20% de los profesionistas cuentan con las habilidades necesarias para hablarlo y escribirlo en ese nivel. Así mismo señala que según  datos de la tercera edición del EF English Proficiency Index, los candidatos con un nivel de inglés excepcionalmente alto para su país reciben sueldos entre un 30 y un 50% más elevados que otros candidatos con calificaciones similares pero sin conocimientos de inglés.

Es por eso que en INTERLINGUA existimos para traer un mundo nuevo a la vida de los mexicanos.

Creemos en el poder que tiene la gente para cambiar su vida.
Creemos en el poder que el hablar inglés da a las personas.
Creemos que es nuestra responsabilidad el fomentar el aprendizaje del idioma inglés.

ARE YOU IN?

 

Vía Expansión